Miláček - Guy de Maupassant | Recenze

Vydavatelství: Omega
Počet stran: 304
Překladatel Jindřich Hořejší
Upravila: Michala Zavadilová

Tato část může vyzradit děj knihy.
Popis knihy:
Georges Duroy je bývalý důstojník, který žije, jak se říká z ruky do huby. Vše se ale začne obracet k lepšímu, když potká svého starého přítele Forestiera, který mu zařídí místo novináře v La vie Francaise. S Georgesovým vzestupem přichází i úspěch u žen, které mu říkají Miláček...

Můj názor:
Po dočtení této knihy jsme si přestala být jistá i svým podpisem. Nechci tímto "plivat" na hlavu autora, spíše na překladatele a nebo ještě lépe na editora. Tolik chyb jsem snad v žádné knize ještě nezaznamenala. Chápu, že občas se chyba přehlídne, ale člověk co opravoval tohle musel být asi slepý, spousta překlepů, chyby v intepunkci i pravopisné chyby.. O_o Tohle by se prostě v knize objevit nemělo.
Co se týče názoru na obsah, je to poměrně zdařilá kritika francouzké společnosti. Okouzlující Georges a jeho cesta k úspěchu. Co se týče mého názoru na pohnutý charakter hlavního hrdiny, tak já záporáky prostě miluji a Georges Duroy není vyjímkou. V knize je krásně popsána psychologie postav, což nás nutí se zamýšlet nad dnešní dobou, pro mě je kniha i po této době velice aktuální.
Ještě jedna věc, kterou bych vytkla a to obálka. Musím říct, že obálka neodpovídá šarmantnímu muži, tak jako Duroye popisuje kniha. Nýbrž na obálce vypadá, s prominutím, jako oplzlý prasák. O_o
Celkově bych knihu hodnotila velmi kladně, poutavý příběh, který se velmi dobře čte.

Srovnání knihy a filmu:
Vzhledem k tomu, že herecké obsazení je dost pestré a známé nemohla jsme si odpustit i film. Každopádně musím říct, že film je, tak jako asi každý, dost přibarvený. Sexuální scény se v knize nevyskytují i přesto, že jsou v některých pasážích dost jasně naznačeny. Bylo jasné, že hollywoodští scénáristé si to neodpustí, ikdyž myslím, že ani nebylo třeba. Koneckonců, jsem opravdu ráda, že Patiinsnovi nedali knírek, který měl knižní hrdina, to by bylo opravdu moc. O_o

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Inny Emilly Inny Emilly | Web | 17. dubna 2015 v 21:00 | Reagovat

o týhle knížce zrovna někdo ze třídy nedávno dělal recenzi :D
jinak ten zelený čaj piju, protože mi to chutná.. začala jsem s tím nehledě na nějaké "hubnoucí účinky".. spíš jsem ráno chtěla vyměnit kafe za čaj a nějak mi to zachutnalo, takže to piju furt :D

2 Člověk Člověk | Web | 18. dubna 2015 v 12:59 | Reagovat

Docela jsi teď zmátla mou osobu. Tohle bylo něco, co jsem se chystal si v budoucnu přečíst, ne... není to myšleno špatně. Jsem rád, že vím, co jsem nevěděl. Vlastně mohu říct i děkuji. Ještě nad tím popřemýšlím. Nicméně podle vzhledu blogu ti velice chválím hudební vkus :)

3 Chloey Chloey | Web | 18. dubna 2015 v 14:10 | Reagovat

DÍKY BOHU! Konečně recenze,  která je napsaná opravdu jako recenze. Dost mě totiž dostávají blogerky/blogeři, kteří dělají rádoby recenzi na knížku, kde napíšou název, autora a do popisu opíšou zadní část knihy. Takováhle recenze, jakou jsi napsala ty, se mi líbí :) Já taky ujíždím na záporácích (jsem přesvědčená, že na nich ujíždí větší část čtenářů:D) a celkově mi připadá, že by ta knížka mohla být zajímavá. Nicméně chyby mi v knížkách hodně vadí. Vím, že je taky často píšu, někdy (dost často) je někde přehlídnu i u ostatních, ale pokud by mě měly bít do očí nonstop, tak bych to dočíst asi nedokázala. To člověka úplně odradí :/ A to porovnání s filmem? No, většina knížek je odlišná od filmů, těžko říct, jestli je to dobře nebo špatně. Asi záleží na vkusu. Ale buďme optimisti, aspoň existují dvě verze :D Jinak Pattinsona (nebo jak se to sakra píše:D) si s knírkem taky představit neumím o_O

4 Lory Lory | Web | 18. dubna 2015 v 17:09 | Reagovat

O knize jsem nikdy před tím neslyšela - nejspíš jsem nevzdělanec, o knihy a obzvlášť pak ty klasické se moc nezajímám. Nerada čtu knížky, ve kterých narážím na hrubky nebo případné překlepy. Ruší to celkový dojem a máš pravdu, že tohle by si překladatelé a obecně všichni, co se na knize podílejí, neměli vůbec dovolit. I já se vždycky zamiluju do záporáků. Ten psychologický popis zní lákavě, ale zkrátka to na mě působí, že na tuhle knihu ještě nejsem vyzrálá - pokud vůbec někdy budu. A film taktéž.

5 Anette Anette | Web | 18. dubna 2015 v 18:52 | Reagovat

knihu jsem nečetla, ale obsah vypadá dobře :) taky nerada čtu knihy, kde jsou chyby :)
film jsem neviděla, ale znám ho :)